Cărți despre spiritualitate practică
Cărți despre spiritualitate practica

Despre Editura Mix

Deci ai timp să afli ce putem face noi pentru tine și care este povestea Editurii Mix?

Hai să începem cu ceea ce este cel mai important pentru tine, adică să îți spunem ce probleme vei putea rezolva folosind produse și serviciile noastre (acest site fiind evident unul dintre serviciile pe care ți le oferim).

 

  • Dacă te afli pe o cale spirituală ori ești doar interesat de a evolua spiritual,
  • Dacă vrei să dobândești prosperitate, succes și fericire prin metode etice,
  • Dacă ești dornic sa îți păstrezi sau ameliorezi sănătatea prin metode naturale,
  • Dacă ai nevoie de un strop de inspirație în viața ta, pe scurt
  • Dacă iți dorești să ai o viață mai bună pe toate planurile, te afli la locul potrivit!!

 

Știu că pare ceva prea frumos ca să fie adevărat însă pentru a căpăta un pic de încredere în noi uită-te pe pagina de “recenzii" pentru a afla ce spun cititorii, clienții și abonații la newsletterele noastre și vei înțelege că aici se petrece ceva …magic, special.


De ce suntem noi oamenii potriviți pentru ați oferi toate astea ? O să afli imediat însă mai întâi vreau să îți spun cum poți obține toate cele de mai sus. Ei bine, am o veste bună pentru tine: le poți obține prin muncă!


De ce e o veste buna?

  • Pentru că nu toți oamenii care citesc cărți despre dezvoltare spirituală ori personală, înțeleg în profunzime ceea ce citesc
  • Pentru că puțini dintre cei care înțeleg ajung să și pună în practică
  • Pentru că puțini dintre cei care pun în practică au și perseverența necesară pentru a obține rezultate.

Așadar,  nu ai concurență. Nu sunt foarte mulți oameni dornici să muncească inteligent și perseverent pentru a obține ceea ce își doresc, indiferent dacă își doresc evoluție spirituală, pace lăuntrică, un trai decent, o sănătate bună ori pur și simplu armonie pe toate planurile importante pentru ei.

Pagina de carte în care se spune că vei atrage în viața ta ceea ce îți dorești dacă știi clar ce vrei și dacă stai zilnic, pe un fotoliu, timp de câteva minute, văzând cu ochii minții obiectivul propus este atât de fascinantă încât puțini oameni citesc și pagina următoare, pagina în care, în cărțile bune, se spune clar că după ce ai mentalizat obiectivul trebuie să te ridici din fotoliu și să faci ce este de făcut pentru a ajunge acolo unde ți-ai propus. Deci poți ajunge foarte departe, dacă te vei număra printre aceia care nu se vor opri doar la a comenta cu entuziasm informațiile autentice, valoroase și utile pe care le vei găsi în cărțile noastre ci vei căuta să le înțelegi și să le aplici așa încât să ai șanse să obții rezultatele pe care ți le dorești.

Și te rog să nu mă înțelegi greșit, știu ca oamenii sunt diferiți, au educație diferită, au familii diferite, au fost la școli diferite, au așteptări diferite și tocmai de aceea oferim și noi cărți cu grade de dificultate diferite pentru că și eu, și cel mai probabil și tu, am început prin a face cerculețe și bastonașe înainte să reușim să scriem. Însă deși avem respect și admirație pentru toți clienții noștri, totuși preferații noștri sunt aceia care înțelegând și punând în practică informațiile citite în cărțile publicate de noi, obțin rezultate peste așteptările lor.

Suntem bucuroși că oamenii cumpără cărțile noastre (am făcut o statistică a vânzărilor noastre înregistrate până la 31 decembrie 2016 și de acolo a reieșit că am vândut cu puțin peste 600 000 - șase sute de mii - de cărți) pentru că banii obținuți astfel ne permit să ne continuăm activitatea, să găsim noi autori autentici și noi cărți valoroase, să ne implicăm activ fie prin fapte fie cu bani în sprijinirea unor proiecte sociale care ne inspiră etc. Însă de departe, cel mai important pentru noi este momentul în care constatăm că, prin ceea ce facem, chiar reușim să contribuim la schimbarea în bine a lumii în care trăim.

 

Dar cine sunt oamenii aceștia care vorbesc despre astfel de chestiuni mărețe, te-ai putea întreba?

O să îți dezvălui viziunea, misiunea și valorile noastre dar ca să înțelegi de ce am ales să facem ceea ce facem mai întâi o să îți spun o poveste. Povestea este despre cum a apărut Editura Mix și este o poveste adevărată, ce a fost publicată prima oara în 2002 în revista "Idei de afaceri”.


Cum am reușit în afaceri

(de Florin Zamfir)

Era seară, așteptam troleibuzul într-o stație oarecare. Deodată, uitându-mă în vitrina chioşcului cu alimente din staţie am văzut un pachet de biscuiţi cu un ambalaj foarte atrăgător. Instantaneu mi-am dorit să gust biscuiţii care s-ar fi putut afla în acel pachet dar nu după mult timp a trebuit să renunţ la această dorinţa deoarece pur şi simplu nu îmi puteam permite să cumpăr acel pachet de biscuiţi. Curând am avut o revelaţie care nu mi-a dat pace toată seară. Deşi am terminat o facultate, deşi muncesc cel puţin 8 ore pe zi şi sunt apreciat la locul de muncă, deşi nu dau banii pe băuturi sau ţigări, totuşi eu nu sunt în stare să-mi iau un pachet de biscuiţi. Am realizat atunci că ceva nu este în ordine în viața mea şi am hotărât să acţionez pentru a ieşi din această situaţie frustrantă.

Ca orice inginer, nu aveam habar despre ce înseamnă o afacere şi ca orice inginer am apelat la "documentaţie". Deoarece nu aveam bani pentru cărţile scumpe despre afaceri sau cursuri, prima idee care mi-a venit în minte a fost să merg la Biblioteca Judeţeană din Braşov de unde am putut să împrumut colecţia revistei "Idei de afaceri" şi am petrecut numeroase ore la sala de lectură, citind şi notând în carneţelul meu toate aspectele care mi se păreau folositoare. Unul dintre articolele care a avut un extraordinar impact asupra mea şi pe care este posibil ca mulţi dintre cititorii constanţi ai revistei să şi-l amintească era cel în care dl. Bruno de Medicina, pornind de la exemplul cu insula pustie, lămurea cititorul că valoarea unui produs nu este dată doar de munca necesară pentru crearea acelui produs (aici incluzând munca minerului care a extras materia primă, munca celui ce a transportat şi prelucrat materia primă, a celui ce a finisat, ambalat sau vândut produsul final) aşa cum ar părea la prima vedere şi aşa cum învăţasem la şcoală de la economiştii comunişti, ci este dată de cât este dispus cineva să ne ofere pentru acel produs, asta însemnând că dacă nimeni nu doreşte produsul el nu valorează nimic, chiar dacă a costat foarte mult pentru a fi produs, iar dacă îl doresc foarte mulţi el poate valora mult mai mult decît m-a costat pe mine să-l produc. Atunci am înţeles un aspect foarte important, care mă ajută să am succes în afacerile mele şi anume principala calitate a unui produs trebuie să fie dezirabilitatea. Altfel spus tot ce am de făcut pentru a avea succes este să creez un produs pe care oamenii pur şi simplu să şi-l dorească.

Ca urmare a acestor lecturi am descoperit şi calea pe care trebuia să o urmez pentru ca eu să am succes că întreprinzător. A trebuit să găsesc răspuns la următoarele întrebări:

1. "Care este acel fapt pe care l-aş face cu cea mai mare plăcere fără să mă oblige nimeni, ba chiar aş fi în stare să plătesc eu pe cineva dacă e nevoie pentru a mă lasă să-l fac?"

2. "Care este acea calitate (aptitudine, măiestrie, pricepere, îndemânare, capacitate) specială, deosebită, unică pe care eu o am în acel domeniu?"

3. "Cum să fac aşa încât cineva să mă plătească pentru a face ceeea ce mie îmi place să fac (adică să practic acel aspect la care am o îndemânare deosebită, peste medie)?"

La prima întrebare răspunsul pe care mi l-am dat este că mie îmi place foarte mult să citesc. Am citit foarte mult, în şcoala generală constant primeam titlul de cititor fruntaş, o mare parte din timpul liber o petreceam în librării, răsfoind, citind şi chiar ...aranjând cărţile în rafturi, în facultate am fost primul om din generaţia mea care s-a înscris la biblioteca facultăţii, majoritatea banilor mei îi cheltuiam pe cărţi, constant am la mine cel puţin o carte, aşa că a fost clar, lumea cărţilor este cea în care îmi place să fiu şi afacerea mea trebuia să aibă legătură cu asta.

Gândindu-mă care ar fi priceperea mea, am considerat că în anumite domenii pe care le-am studiat mai intens şi unde am căutat să trec de la teorie la practică, am o oarecare îndemânare în a-mi da seama dacă un autor bate câmpii sau chiar ştie ce spune. Şi cum în perioada respectivă eram nemulţumit de faptul că în cărţile pe care le cumpărăm găseam foarte puţine informaţii valoroase, raportat la numărul de pagini ale cărţi, răspunsul la a treia întrebare a venit de la sine: voi face o editură care va oferi cititorilor cărţi valoroase, cărţi în care cantitatea de informaţie utilă să fie cu mult mai mare decât cantitatea de banalităţi, cărţi care să fie frumoase şi din punct de vedere al conţinutului şi din punct de vedere al aspectului exterior, cărţi care să-i lase cititorului impresia că în urma lecturii lor, viaţa lui nu mai poate fi la fel şi că viaţa lui s-a transformat în bine.

De aici încolo lucrurile au fost grele dar simple:

A fost simplu deoarece ştiam unde vreau să ajung.

A fost greu deoarece a trebuit să lupt cu teama mea că nu voi reuşi, cu neîncrederea celor din jur (cum să-ţi faci tu firmă acum, afacerile mari s-au făcut în primii ani după revoluţie, acum este foarte greu să mai faci ceva), cu neîncrederea celor din familia mea (care îmi spuneau să fiu băiat bun, să nu mai visez şi să-mi iau un post de inginer la o firma de stat şi să trăiesc în acest loc călduţ cât mai mult timp), cu lipsa de bani (nu aveam bani de biscuiţi dar eu vroiam să tipăresc cărţi), cu lipsa de informaţii (ştiam ce vreau dar nu ştiam cum să ajung acolo), şi aşa mai departe.

Pentru început m-am angajat la o firma care se ocupa cu comercializarea cărţilor. Am lucrat în stradă, am vândut cărţi la tarabă şi am căutat să mă conving de faptul că într-adevăr oamenii mai cumpără cărţi, ce fel de cărţi cumpără, ce coperţi le plac, de ce cumpără etc. În paralel am continuat să citesc toate cărţile despre afaceri care mi-au ieşit în cale căutând să învăţ cât mai mult din experienţă altora pentru a nu fi nevoit să reinventez roata.

După ce am considerat că am minimum de cunoştinţe necesare am căutat o soluţie pentru a-mi face o firmă.

Sprijinul exetrior pe care l-am avut a fost dat de o prietenă de-a mea care a crezut în mine, a crezut că pot să fac ceea ce îmi propun şi tatăl acesteia care mi-a împrumutat banii necesari pentru a-mi face prima firmă (cred că 200.000 lei, acţiunea petrecându-se în 1996).

Începutul a fost lent dar greu. Cumpăram cărţi de la angrosiştii de carte din Bucureşti, le cărăm cu sacoşa (şi cu trenul) la Braşov şi le vindeam prietenilor, şcolilor, cabinetelor de avocaţi, doctorilor, participanţilor la diverse cursuri care aveau nevoie de cărţi de specialitate şi cărora le era mai uşor să le ia de la mine în loc să meargă la o librărie după ele. Curând l-am întâlnit pe viitorul meu partener de afaceri. Avea puţin capital, câteva idei şi mult curaj şi putere de muncă. Acestea combinate cu experienţa mea în domeniul administrativ, prudenţă şi capacitatea mea de a fi atent la micile detalii importante şi de a nu lasă lucrurile să devieze de la ținta propusă au constituit o combinaţie formidabilă ce a făcut ca în scurt timp să înfiinţăm două magazine în zona centrală a Braşovului şi să trecem de la comerţul cu sacoşa la comerţul cu portbagajul.

Între timp ne-am luat ca ajutoare câteva consiliere: cel despre taxe şi impozite, foarte apreciat de contabilul nostru, cel despre administrarea S.R.L.-ului utilizat de mine, am făcut abonament la revista “Idei de afaceri” şi cred că deja am în bibliotecă peste jumătate din cărţile apărute la editura Rentrop & Straton, iar câteva dintre ele chiar se află pe lista cărţilor pe care le recitesc periodic pentru a găsi soluţii la problemele cu care mă confrunt (alături de cele de la editurile Bussines-tech, Amaltea, Curtea Veche sau Codecs) 

Curând au existat în firma suficient de mulţi bani aşa încât să ne putem lansa în aventura numită editură. Am început cu o carte mare (şi ca valoare şi ca dimensiuni) şi am considerat că dacă voi fi în stare să duc la bun sfîrşit acest proiect, în viitor nu vor există provocări editoriale pe care să nu le pot depăşi. Deşi am lucrat după ureche, bazându-mă pe bun simţ şi nu pe informaţii sau practică prealabilă la o altă editură, am dus la bun sfîrşit acest proiect, a apărut cartea "Comentariul la Profetul lui Kahlil Gibran" comentariu realizat de filozoful şi înţeleptul de origine indiană Osho. Spre bucuria noastră cartea a avut un real succes, am auzit chiar comentarii de genul: "Conţinutul aceastei cărţi poate ţine locul unui metru de raft de alte cărţi din biblioteca mea" . Şi astfel am ştiut că suntem pe drumul cel bun. 

Curând activitatea în firmă a devenit prea complexă şi am decis să separăm activitatea de comerţ de cea de editare aşa încât în 2000 am înfiinţat actuală mea firma Editura Mix S.R.L. în care mă ocup doar de editare şi comerţ cu carte şi care în câţiva ani a devenit un nume de referinţă în domeniul cărţilor sapienţiale, a devenit membră a Asociaţiei Editorilor din România, a participat constant la târgurile de carte din ţară şi din străinătate, a fost clasificată în 2002 pe locul 1 în topul judeţean al firmelor întocmit de Camera de Comerţ şiIndustrie din Braşov (la categoria microîntreprinderi; edituri şi tipografii), a lansat siteul www.edituramix.ro, am publicat peste 40 de titluri, câteva vândute în peste 10.000 de exemplare, majoritatea lor vânzându-se în peste 5000 de exemplare, asta în condiţiile în care în România tirajul mediu la o carte este de cel mult 2500 de exemplare.

Acum cărţile Editurii Mix se pot găsi în majoritatea librăriilor selecte din ţară (Cărtureşti, Noi, Libris) precum şi în marile lanţuri de librării din România (Diverta, Humanitas).

Lunar publicăm câte o carte nouă şi cel puţin o carte retipărită. Avem chiar o colecţie numită "Prosperitate şi succes" în care publicăm cărţi ce arată cititorilor care este atitudinea necesară pentru a putea primi tot ceea ce viaţa are minunat şi îţi oferă cu generozitate, cea mai bine vândută fiind "Cele 7 legi spirituale ale succesului" de Deepak Chopra. Suntem un colectiv tânăr care punem suflet în ceea ce facem iar clienţii noştri simt asta. Primim constant mesaje de încurajare şi apreciere pentru ceea ce facem (am avut un client care a simţit nevoia să-şi exprime aprecierea chiar şi pentru felul în care erau ambalate cărţile primite de la editură).

Şi toate acestea au pornit de la faptul că într-o seară am conştientizat faptul că nu este normal să nu fiu în stare să-mi iau un pachet de biscuiţi.

 

Așadar aceasta a fost povestea înființării Editurii Mix.
O poveste în care informația valoroasă a fost înțeleasă, pusă în practică și a adus rezultate.
Acum, în 2017, când scriu acest material pentru noul site al Editurii Mix, mă uit în jur și constat că sunt peste 150 de titluri publicate, peste 600.000 de exemplare vândute, avem propriul sediu și o dotare peste medie pentru a ne desfășura activitatea, avem deja 5 diplome oferite de Camera de Comerț și Industrie din Brașov în semn de recunoaștere a performanțelor noastre, avem foarte mulți cititori mulțumiți de produsele, serviciile și interacțiunea cu echipa Editurii Mix și toate astea arată puterea pe care o are informația valoroasă, înțeleasă și pusă în practică.

Și uite așa, a sosit momentul potrivit pentru ați răspunde la câteva dintre întrebările care este posibil să fi apărut în mintea ta.

 

Ce facem noi?

  • oferim informații autentice și valoroase care pot schimba viața oamenilor și cea mai bună dovadă sunt cărțile publicate de noi.
  • aducem valoare uriașă în viața oamenilor care interacționează cu produsele, serviciile și oamenii Editurii Mix și cea mai bună dovadă sunt mărturiile clienților noștri.

 

Care este diferența dintre Editura Mix și alte edituri din România?

1. Selecția cărților noastre

Ce ne diferențiază pe noi de majoritatea editurilor generaliste și de o bună parte din editurile care activează tot în această nișă a spiritualității practice este selecția pe care o facem, pentru că selectăm cărțile din perspectiva unora care practică (sau au practicat) ceea ce publică: arte marțiale, yoga, medicină naturistă etc.

Cei 3 membri actuali ai echipei Editurii Mix au împreună peste 50 de ani de studii teoretice și practice în domenii diverse ale spiritualității și această experiență o pun cu mult drag la dispoziția ta și când selectăm spre publicare un titlu, îl selectăm pe baza unei experiențe practice, nu în urma unei cunoașteri teoretice sau în urma studiului unor topuri de vânzări. Așa se explică faptul că deși avem unele cărți dificile și groase, cărți care în mod firesc au un preț mai mare decât niște cărți subțiri, în mod paradoxal exact aceste cărți groase și scumpe se numără printre cele mai vândute și apreciate cărți publicate de noi, și aici mă refer la cărți precum Inițierea, Leul roșu ori Autobiografia unui yoghin.

2. Calitatea traducerilor noastre

Calitate traducerilor cărților publicate la Editura Mix este obținută prin faptul că o bună parte dintre cei care traduc cunosc nu doar limba româna și limba din care traduc dar cunosc teoretic și adesea și practic domeniul din care traduc. Pentru Leul roșu de exemplu, o carte foarte groasă tradusă din limba maghiară, am preferat să plătesc o a doua traducere, pentru că nu am fost mulțumit de prima traducere. Cartea Tantra de Daniel Odier este acum tradusă chiar de 2 discipoli români ai lui Daniel Odier așa încât să ne asigurăm că textul tradus va reflecta cât mai fidel ceea ce a intenționat autorul să scrie și nu părerea noastră despre ce a vrut autorul să scrie. Cartea Astrologia creștină a fost tradusă, redactată și corectată de un colectiv format din astrologi români și a fost un proiect în care, de la idee până când am lansat cartea, au trecut peste 5 ani, cărțile Lumină în Yoga si Lumină în Pranayama sunt traduse de un practicant de yoga și exemplele pot continua.

3. Calitatea serviciilor noastre

Vrem să îți oferim servicii peste așteptări și de-a lungul timpului am găsit tot felul de modalități prin care să te răsfățăm. Comandă acum și descoperă surprizele pe care ți le-am pregătit.

Cum este posibil să îți oferim toate acestea?

Pur și simplu ne-am ales o viziune care să ne inspire
Atunci când am pornit la drum, ne-am propus să publicăm cărți care să contribuie la ridicarea nivelului spiritual al oamenilor, să publicăm cărți care aduc valoare în viață cititorilor. Urmărind să transformăm aceste aspirații abstracte în obiective măsurabile și modalități concrete de a atinge aceste obiective, am formulat viziunea, misiunea și valorile Editurii Mix.

 

Care sunt viziunea, misiunea și valorile Editurii Mix?

Viziune
1 milion de romani a căror viață este transformata în bine în urma inspirației oferita de interacțiunea cu produsele, serviciile și oamenii Editurii Mix

Misiune

Cine suntem noi?
Suntem o echipă formată din oameni integri, armonioși care ne ghidăm după cele 5 valori ale Editurii Mix. Suntem pasionați de ceea ce facem și de aceea suntem foarte buni în ceea ce facem.

Cine sunt clienții noștri?
Oamenii aflați pe o cale spirituală ori doar interesați de a evolua spiritual, dornici să își păstreze sau amelioreze sănătatea prin metode naturale, dornici să obțină prosperitate, succes și fericire prin metode etice, pe scurt dornici să aibă o viata mai buna pe toate planurile.

Ce facem?
Aducem valoare masivă în viața oamenilor cu care interacționăm.

Cum?
Selectăm cu mare atenție cărțile pe care le publicăm așa încât să fim siguri că aveți acces la informații autentice și valoroase care vă pot schimba viața în bine, le traducem cât mai corect, le tipărim așa încât să vă puteți bucura cât mai mult timp de cărțile publicate de noi și vi le punem la dispoziție la un raport preț/calitate corect.

Ne respectăm promisiunile și dăm întotdeauna mai mult decât promitem.
Suntem modele (atât în timpul cât și în afara programului) care îi inspiră pe cei cu care intrăm în contact (clienți, furnizori, colegi, spectatori).
Fiecare persoană care intră în contact cu noi are parte de o experiență plăcută, benefică, transformatoare.
Suntem cea mai bună editură din România în ceea ce privește experiența pe care clienții o trăiesc atunci când interacționează cu noi.
Punem accent pe educația constantă a noastră și a clienților noștri, pentru că știm că lumea se poate schimba în bine doar dacă fiecare dintre noi se schimbă în bine.
Selectăm clienții și furnizorii după aspirațiile, atitudinea și integritatea de care dau dovadă.
Satisfacția profundă și pe termen lung a clienților noștri este o prioritate majoră. Pe clienții noștri îi sprijinim să evolueze spiritual, să aibă înțelepciune, armonie, echilibru emoțional, încredere, relații profunde, sănătate și libertate financiară, adică o viață mai bună, fericită și împlinită.
Obiectivele firmei ne provoacă să ieșim constant din zona de confort și sunt stabilite și atinse în așa fel încât să avem succes pe toate planurile vieții.

Valori

1. Integritate

Suntem corecți. Spunem întotdeauna adevărul. Ne respectăm angajamentele, facem la timp ceea ce promitem că facem sau anunțăm că nu vom face un lucru pe care am promis că îl vom face de îndată ce ne dam seama că nu îl vom face sau nu îl vom face la timp.

2. Echilibru

Suntem persoane echilibrate. Pentru noi, succesul înseamnă să nu neglijăm aspectele familiale, sociale, spirituale și fizice, care sunt la fel de importante ca și aspectele intelectuale și financiare.

3. Excelenţă

Bun, nu este suficient. Serviciile noastre sunt de cea mai bună calitate, lucru pe care îl transmitem și clienților noștri.

4. Educație

Punem accent pe educația continuă și pe îmbunătățirea constantă a capacităților noastre. Doar fiind foarte bine pregătiți îi putem educa și inspira pe ceilalți.

5. Gratitudine

Suntem gata să spunem „mulțumesc” în orice clipă. Suntem recunoscători lui Dumnezeu pentru capacitățile noastre și pentru că avem posibilitatea și șansa de a-i ajuta pe ceilalți să aibă succes în plan personal, profesional și spiritual.

 

Cum este și firesc, ți-ai dori și niște dovezi din care să reiasă că ceea ce este scris mai sus nu sunt doar niște povești fără legătură cu realitatea. Așa că uite ce dovezi îți oferim:

Intră pe pagina de recenzii pentru a vedea ce spun despre noi cititorii, clienții și abonații noștri.
Intră pe pagina premii/diplome pentru a vedea câteva dintre premiile/distincțiile obținute de noi.

Dacă te inspiră această viziune ne poți sprijini în primul rând cumpărând și recomandând cărțile noastre iar în al doilea rând, propunându-ne acțiuni concrete în care să ne implicăm ori implicându-te alături de noi în acțiunile pe care vom alege sa le sprijinim, acțiuni despre care veți afla atât de pe acest site cât și din mass media ori social media.

Îți mulțumesc pentru că ești alături de noi.