Vechea reteta egipteana a mumiei pentru combaterea depresiei

14/02/2019
de catre Clienti Responsabil

 

Numărul oamenilor care suferă de depresie este alar­mant și crește alarmant.

Despre depresie

Depresia, ca și stare, e îmbibată de anxietate, de tristețe și de o nemulțumire profundă, precum e un burete scos acum din cadă, îmbibat cu apă.  Uneori sentimentul de insatisfacție și neîmplinire sufletească e atât de mare, încât ne simțim de-a dreptul disperați. Și din acest „gol interior”  parcă urlă cu putere o dorință arzătoare pentru fericire.
 
 
Oricare dintre noi ar face aproape orice ca să nu se simtă așa. Și totuși, din păcate, mai toți ne-am simțit astfel măcar o dată în viață. Mai mult decât atât,  
cel care s-a simțit cu adevărat deprimat cel puțin o dată în viață știe că depresia vine și pleacă. E ciclică. Uneori e mai profundă, alteori e mai superficială. Uneori e pasageră, în sensul că nu poposește prea mult timp, alteori pare eternă, în sensul că se instalează în viața noastră timp de ani de zile.

 
 
Iar când ești acolo, când o trăiești la maxim, e teribil. Nopțile sunt lungi, mintea e zbuciumată, orizontul e negru și confuz, emoțiile și anxietatea sunt copleștioare, lacrimile curg șiroaie, pumnii lovesc pernele și suntem total incapabili să vedem vreo luminiță la capătul tunelului.


Care sunt factorii care produc depresia? Ce e de făcut? Și cum o putem combate?  

 
În acest articol ne propunem să răspundem foarte pe scurt la aceste întrebări folosind câteva paragrafe din cartea lui Harald W. Tietze - „Știința Fericirii”.
 
 
Nu e un diagnostic complet și nu sugerăm că acestea sunt unicele cauze sau remedii, ci doar punctăm câteva indicii și posibile soluții.
 


3 Factori care contribuie la instalarea depresiei

  • stresul din cauza mediului (fizic, mental, emoțional, familial, social, profesional, cultural, politic, religios etc)
  • câmpurile Electro-Magnetice
  • hrana pe care o consumăm

 

Soluții alternative pentru prevenirea depresiei

 
Hrana alcalină și schimbări în locuință pot ajuta în lupta împotriva depre­siei. Aceste schimbări simple nu costă mai nimic. Este doar o chestiune de identificare a problemei și găsirea soluției. În cazul unei diete, schimbarea fără costuri înseamnă să cum­peri alte mâncăruri în loc de ciocolată și Coca-Cola, cum sunt smochinele și papaya.
 

Vechea „rețetă egipteană a mumiei” pentru combaterea depresiei

 
Este vorba de o rețetă simplă și la îndemâna oricui care a străbătut șirul veacurilor încă de pe vremea vechilor egipteni și care are efecte la fel de benefice și astăzi precum o făcea în urmă cu mii de ani în epoca de glorie a  faraonilor.
 

Ingrediente: 

250 g de smochine, 250 g de curmale, 2 linguri de făină de porumb integrală (sau făină de grâu integrală).
 

Preparare: 

Curmalele și smochinele (smochinele uscate sunt cel mai alcalin aliment pe care-l cunosc) se pun într-un vas cu apă, dar nu multă apă, astfel încât acestea să nu fie acoperite în totalitate. Se adaugă făina de porumb (sau de grâu integral). Se fierb mocnit timp de 15 minute și se amestecă bine. Atât pentru depresie, cât și pentru constipație, se adaugă 5 grame de frunze de Senna măci­nate fin.
 
 
Această veche rețetă, care a devenit foarte populară în Europa Centrală în ultimii zeci de ani, nu menționează doza în care se consumă acest preparat. Cei mai mulți oameni iau 1-3 linguri pe zi, pe stomacul gol, cu jumătate de oră înainte de masă. Preparatul mumiei se păstrează în frigider, într-un recipient etanș. Persoanele mai în vârstă înlocuiesc o masă propriu-zisă cu acest preparat.

Opusul depresiei este fericirea

 
Când ne simțim deprimați, lipsiți de sens, neajutorați sau inutili, suntem mai mult ca oricând invadați și de o dorință puternică de a savura niște momente magice, pline de satisfacție, ca în acele clipe în care totul merge ca pe roate parcă de la sine, fără niciun efort special din partea noastră.
 
 
În fazele incipiente ale depresiei, atunci când tristețea și anxietatea îți dau târcoale pentru prima dată, când dispoziția ta generală tinde să intre în declin, în acele momemente nu starea de spirit e cea care contează, ci modul în care te raportezi sau reacționezi la ea.  Eforturile de a scăpa de depresie nu sunt suficiente. E nevoie de un înlocuitor, de un substitut. Și cel mai potrivit substitut este fericirea.
 
 
Ce este fericirea? Cum o găsim?  Cum o accesăm? Și o putem oare permanentiza?
 
 
Cartea Știința Fericirii abordează fericirea în relație cu sănătatea, cu bunăstarea, cu prosperitatea, cu norocul, cu hrana, cu emoțiile, cu hormonii, cu socializarea, cu atitudinea, cu înțelepciunea, cu zodiile, cu religia etc.
 
 
E scrisă într-un limbaj foarte prietenos și are doar 97 de pagini. O poți citi lejer chiar și într-o singură seară când te întorci de la muncă.  Cel mai bine e să o citești exact în momentele când își fac apariția anumite stări negative.  Nu trebuie decât să o deschizi aleatoriu și vei primi un indiciu și totodată un îndemn spre o stare de bine. E o carte pentru orice om care aspiră la o stare de plenitudine interioară. Ți-o recomand cu căldură. E pentru sufletul tău.
 
 
Știința Fericirii o găsești aici, pe site-ul libris sau în librării.



Să îți fie de folos!
 
Cu drag,
Marcus Gergely

Comment-uri

Nici o postare găsită

Scrie un comentariu

Postări recente Postări recente